Onze analyses
helpen je website optimaler te presteren

Concurrentie-analyse

Een ondernemer kan tegenwoordig niet om een goede online presentatie heen. Ook je concurrenten doen hun best om meer klanten te trekken en hoger te komen in Google. Wil je de competitie aangaan, dan moet je goed op de hoogte zijn:

• Wie zijn je concurrenten en waar zijn ze goed in?

• Via welke sleutelwoorden worden zij gevonden?

• Welke kanalen zetten zij in behalve hun website?

De meest belangrijke vraag is: wat kun je van je concurrenten leren?

Wat houdt een concurrentie-analyse in?

Innotrends brengt de data van je belangrijkste concurrenten in kaart. We kijken naar het aantal bezoekers dat hun websites bezoekt en hoe bezoekers bij je concurrent terecht gekomen. Welke zoekwoorden gebruiken zij?

Daarnaast gebruiken we onze tool om te zien welke belangrijke, toonaangevende bronnen (andere websites) naar hun websites verwijzen. Goede backlinks naar je website maken namelijk dat Google ook jouw website gaat zien als interessant. 

Je concurrenten presenteren zich vast ook op social media, zoals Facebook en Instagram. In onze concurrentie-analyse duiken we ook in die data, om te zien in welk opzicht jij je concurrenten voor kunt zijn, of wat jij kunt leren van hun campagnes.

Helpen bouwen

Concurrentie-analyse

Met ons advies na de concurrentie-analyse kun jij:

• je sleutelwoorden (zoektermen) optimaliseren,

• weten waar je concurrenten allemaal over schrijven,

• zicht krijgen op hun social-media-activiteiten,

• op de hoogte blijven van de advertenties (onlinemarketing) van je concurrenten,

• … zorgen dat je niet 1-0 achter komt te staan!

 

Nieuwste website en seo ontwikkelingen

Wij schrijven minimaal 3 keer per week een blog voor onze klanten en lezers met als doel je op de hoogte te houden van de meeste relevante nieuws op het gebied van zoekmachine optimalisatie

Deel met je vrienden