Blog

Bovenaan komen in Google

Bovenaan in Google – Waarom lukt het niet?

Waarom staat mijn website niet bovenaan in Google? Waarom slaagt mijn concurrent wel? Wat moet ik doen om hogerop te komen in de zoekmachine? Bovenstaande 3 vragen stelt menig ondernemer zich regelmatig af. Specifieker nog, de online geörienteerde ondernemer waarbij het succesvol vindbaar zijn in Google steeds belangrijker is geworden. Wie wil niet bovenaan in …

Bovenaan in Google – Waarom lukt het niet?Lees verder »

ubersuggest long-tail zoekwoorden onderzoek

Gebruik long-tail zoekwoorden voor betere zoekresultaten (deel II)

In onze vorige blog heb je kunnen lezen waarom long-tail zoekwoorden je helpen met het verhogen van het aantal bezoekers van je website. In dit blog leer je een methode voor het bepalen van de juiste LTZ en hoe je ze op een effectieve manier in je content terug laat komen. Long-tail zoekwoorden lossen heel …

Gebruik long-tail zoekwoorden voor betere zoekresultaten (deel II)Lees verder »

Gebruik long-tail zoekwoorden voor betere zoekresultaten

Goed scoren voor ‘normale’ zoekwoorden is aardig lastig. En al helemaal als je onderneming nieuw of relatief klein is. Je hebt veel tijd nodig om je organische zoekresultaten te laten groeien. Daarnaast heb je ook last van veel concurrentie. Wil je jouw verkeer en conversies sneller laten groeien? Dan is het gebruiken van zogenaamde long-tail …

Gebruik long-tail zoekwoorden voor betere zoekresultatenLees verder »

schema markup op de nos website

Gebruik schema markup om meer en betere bezoekers te krijgen

Schema markup is een vorm van microdata, die zoekmachines meer context geeft over jouw website. Klinkt vaag? Is het helemaal niet. Schema opmaak is een initiatief van meerdere grote bedrijven die samen hebben gewerkt. Het resultaat is een database die te vinden is op Schema.org. Hoewel schema (en andere soorten gestructureerde opmaak formaten) al een …

Gebruik schema markup om meer en betere bezoekers te krijgenLees verder »

Vijf eenvoudige tips om potentiële klanten aan je te binden

De meeste ondernemingen hebben tegenwoordig een website. Maar niet veel van deze sites zijn gebouwd op een solide marketing ondergrond. Omdat je website in wezen niet meer is dan je meest effectieve marketingtool, is dat natuurlijk eeuwig zonde. Iedere ondernemer zou een website moeten hebben die zo is opgezet dat je er eenvoudig en snel …

Vijf eenvoudige tips om potentiële klanten aan je te bindenLees verder »

Bescherm je website met een sterk wachtwoord!

Als verantwoordelijk websitebeheerder log je natuurlijk in op WordPress met twee-factor authenticatie. Maar zelfs dan is het gebruiken van een sterk wachtwoord essentieel voor de veiligheid van je website. Er zijn helaas te veel verhalen bekend van WordPress sites die gehackt zijn. De invloed die dat kan hebben op je onderneming is niet gering. Maar …

Bescherm je website met een sterk wachtwoord!Lees verder »

Gebruik deze 3 psychologische SEO strategieën

Ben je op zoek naar meer likes en kliks op social media? Is het hoognodig om de online activiteiten van je onderneming of merk een boost te geven? Gebruik dan de volgende drie psychologische strategieën op social media en zie een toename van bezoekers en meer conversie je webpagina: Wederkerigheid Sociale validatie Schaarste Je hebt …

Gebruik deze 3 psychologische SEO strategieënLees verder »

Verbeter de snelheid van je website voor een betere conversie

Als eigenaar van een website mag je de impact van de snelheid van je pagina op je bezoekersaantallen niet onderschatten. Uit onderzoek blijkt dat 47% van de mensen verwachten dat een webpagina in minder dan twee seconden geladen is. 40% van de ondervraagden zal een webpagina wegklikken als het meer dan drie seconden nodig heeft …

Verbeter de snelheid van je website voor een betere conversieLees verder »

Optimaliseer je interne links voor een betere SEO

Interne links op je webpagina zijn niet alleen een goede manier om bezoekers ‘dieper’ je site op te krijgen, het is ook een methode om je site te optimaliseren voor zoekmachines. Intern linken is eenvoudig om te doen en alleen al daarom zou je het in iedere blogpost of webpagina moeten toepassen. De achterliggende theorie …

Optimaliseer je interne links voor een betere SEOLees verder »

Hoe de YOAST plugin helpt om je on-page SEO te verbeteren

On-page SEO zijn alle activiteiten waarmee je de vindbaarheid van je webpagina vergroot. Elementen die je optimaliseert bij on-page SEO zijn bijvoorbeeld de teksten, afbeeldingen, opmaak en meta-informatie van je pagina; dit is informatie die browsers en zoekmachines kunnen lezen waardoor ze meer te weten komen over een website. Door je tekst op een bepaalde …

Hoe de YOAST plugin helpt om je on-page SEO te verbeterenLees verder »

Nuttige en behulpzame content voor meer webverkeer

In online marketing is nuttige en behulpzame content nog steeds klantentrekker nummer één. Een mooie banner krijgt heus wel kliks, maar met een blog, video of andere vorm van digitale media waarin de bezoeker bruikbare informatie voorgeschoteld krijgt trek je veel meer webverkeer. Het is dan ook essentieel dat je als ondernemer je klanten en …

Nuttige en behulpzame content voor meer webverkeerLees verder »

Wat je niet mag vergeten voordat je aan zoekwoordenonderzoek begint!

Zoekwoordenonderzoek is de eerste stap voor elke succesvolle SEO campagne. Het helpt je met het identificeren van sterke zoekwoorden- en zinnen waarop mensen zoeken en vervolgens jouw bedrijf vinden. Zodra je de juiste zoekwoorden hebt bepaald dan kan je deze op je website (laten) implementeren. Hierdoor zal je website beter gaan scoren bij zoekopdrachten voor …

Wat je niet mag vergeten voordat je aan zoekwoordenonderzoek begint!Lees verder »

Investeren in SEO is slimme zakelijke beslissing

Als je aan het overwegen bent om te investeren in SEO (zoekmachineoptimalisatie) dan kan het lastig zijn om te bepalen waar je precies je geld in wilt steken. Zeker omdat marketingbudgetten nu eenmaal altijd aan de krappe kant zijn. Desalniettemin kan de juiste SEO specialist veel waarde brengen aan jouw onderneming. Steeds meer grote en …

Investeren in SEO is slimme zakelijke beslissingLees verder »

SEO specialist inhuren? Lees nu waarom goedkoop altijd duurkoop is!

Het is 2018. Ook dit jaar zullen de ontwikkelingen weer razendsnel gaan. Op het internet is stilstaan letterlijk achteruitgang: als jij niet up to date blijft dan wordt je aan alle kanten voorbij gerend. Het is dus verstandig om je website goed te onderhouden. Een SEO specialist inhuren kan dus heel verstandig zijn. Maar waar …

SEO specialist inhuren? Lees nu waarom goedkoop altijd duurkoop is!Lees verder »

Scroll naar top