Social Media Analyse

De social-media-analyse van Innotrends brengt aan het licht hoe jouw social-media-uitingen en die van je concurrenten presteren.

Wat is het nu van social media?

Effectief gebruik maken van social media voor jouw onderneming

Social media worden steeds belangrijker. Hoe meer mensen met jouw merk bezig zijn, zoals liken of delen, des te hoger je autoriteit. Je resultaten, zoals bezoekersaantallen en acties van je bezoekers, ziet Google als belangrijke informatie. Doe je het goed, dan verschijn je hoger in zoekresultaten.

Actieve social media accounts

Heb je een account, maar gebruik je het niet, dan lijkt het alsof je bedrijf niet meer bestaat en werkt het averechts.

Inzet van social media

  • Realiseer je dat het effect van social media indirect is. Social media fungeren vooral als merkambassadeur.
  • Heb je een account op Facebook, Twitter of Instagram, houd het dan goed bij.
  • Doel en doelgroep verschillen per social-media-kanaal. Zorg dat de content die je deelt nauwkeurig is afgestemd op die doelgroep.

Wat levert de maandelijkse social-media-analyse je op?

  • Inzicht hoe jouw jouw social-media-uitingen presteren.
  • Je kunt testen wat wel of niet werkt bij jouw doelgroep.
  • De mogelijkheid om op basis van de analyse je strategie aan te passen.

Wil je weten wat de social-media-analyse van Innotrends voor jou kan betekenen?
Neem dan contact met ons op.

Dit is waarom je innotrends wil nemen

  • Inzicht in de interactie van jouw social posts
  • Welke dagen en tijdstippen je zou moeten posten
  • Wat doen jouw concurrenten dat goed scoort bij jouw doelgroep
innotrends adviseert ondernemers op het gebied van digitale marketing vraagstukken zoals het bereiken van meer leads, meer omzet of koopconversie verbetering.

Kom te weten wat scoort met social media

Wil je jouw onderneming slim en effectief presenteren via de socials?