e-commerce intelligence

e-commerce intelligence​

Steeds meer (e-commerce) ondernemingen besteden te weinig tijd en aandacht aan het analyseren van data, het actief optimaliseren van hun websites én het interpreteren van de cijfers. Vanuit onze jarenlange ervaring in diverse e-commerce bedrijven weten we precies welke data nodig is om effectief op te sturen. E-commerce intelligence, waarmee we u optimaal adviseren en ondersteunen bij het bereiken van zowel korte als lange termijn (e-commerce) succes.

Hoe optimaliseren we jouw online rendement?

Met onze e-commerce intelligence, in 3 opeenvolgende stappen, van inventarisatie via analyse en adviesrapportage naar optimalisering.

Stap 1

Tijdens onze eerste ontmoeting stellen we de juiste vragen om je doelstellingen in kaart te brengen. We vragen daarbij stevig door, tot we er een compleet en helder beeld van hebben. Je doelstellingen zijn voor ons immers de meetlat waar we de data die we gaan verzamelen langs zullen leggen.

Eenmalige
Inventarisatie

Stap 2

Nadat we toegang hebben gekregen tot Google Analytics en eventuele andere data beginnen we met onze uitvoerige analyse. Die analyse telt normaalgesproken zo'n 40 tot 50 pagina’s en wordt maandelijks geüpdatet. Met je doelstellingen als uitgangspunt stellen we op basis hiervan een adviesrapport op.

Maandelijkse
Analyse

Stap 3

Onze rapportage bevat adviezen voor aanpassingen waar je zelf of met je web-ontwikkelaar mee aan de slag kunt. Dit is het optimalisatie-traject. Na afronding hiervan controleert innotrends of alle adviezen correct zijn uitgevoerd en gedurende de maand controleren we of de adviezen voor het juiste effect hebben gezorgd.

Maandelijkse
Optimalisatie

Waarom
Maandelijkse analyse?

Omdat niets zo veranderlijk is als het internet. Google heeft bijvoorbeeld in 2017 meer dan 500 aanpassingen gedaan in haar algoritmen. Ook bezoekersgedrag verandert continu en om meer omzet te scoren moet je daar op inspelen. Onze maandelijkse analyse biedt daarvoor precies de benodigde nieuwe inzichten, waardoor je efficiënt en effectief aan omzetverhoging kunt blíjven werken.

Onze rapportages: intelligently smart dashboards

Met onze rapportages sluiten we naadloos aan op je doelstellingen en de factoren die je e-commerce succes bepalen. We presenteren dit alles in glasheldere powerpoints met smart dashboards, waarvan hieronder enkele voorbeelden te zien zijn.
% bezoekers per bron
€ Omzet per bron
Omzet per pagina
Kosten / Baten Analyse

Wil je meer weten?

Vul je naam en telefoonnummer in. Wij nemen vrijwel direct contact met je op